Kundeservice

Har du spørsmål rundt våre produkter eller levering? Eller kan vi sette deg i kontakt med en av våre rørleggere?

Det beste valget!

Rørkjøp er en landsdekkende rørleggerkjede bestående av nær 400 rørleggerbedrifter. Vi er representert i alle landets 19 fylker. Med egen nettbutikk på rorkjop.no, gjør vi det enkelt for deg å finne rørlegger og bestille produkter på samme sted. Som forbruker gir vi deg trygghet for at det alltid er hjelp å få, enten på telefon eller ved at vi kan komme hjem til deg. For inspirasjon følg oss på instagram @rorkjop og på facebook.

God kundeservice

Vårt kundeservice er åpent mandag til fredag, kl. 8 – 16. Du kan ringe oss på 66 77 53 54, maile oss på [email protected] eller kommunisere direkte med vårt kundeservice via chat på rorkjop.no eller facebook. Vi har rørleggermestere med lang erfaring med alt fra store prosjekter til serviceoppdrag på små hyttekjøkken. Enten du trenger tips om varemerker, design eller råd om hvordan du skal planlegge oppussingen din, ta kontakt med våre dyktige kundeserviceansatte.

Eneste rørleggerkjede med netthandel

I vår nettbutikk finner du produkter som er testet, montert og utprøvd av våre rørleggere over tid. Alle produktene vi fører er nøye utvalgt for å sikre høy kvalitet og tidsriktig design. Skulle du oppleve problemer, er det godt å vite at vi har rørleggere i alle landets fylker som kan hjelpe deg! I tillegg har vi kundevennlig reklamasjon og retur.

Trenger produktet jeg har kjøpt vedlikehold?

Det korte svaret er: "Ja! Det gjør det!". Alle produkter vi har trenger vedlikehold av varierende art. Noen produkter klarer seg fint i mange år med jevnlig tørk. Andre produkter har behov for grundigere vedlikehold og justering av ulik karakter. På produktsidene våre streber vi etter å dele produsentens FDV-instruks. Dette er et dokument som beskriver forvaltning, drift og vedlikehold. Dersom du ikke finner FDV-instruksen på produktsiden, eller har behov for mer informasjon om produktet, kontakt oss på: [email protected] så hjelper vi deg!

Kan jeg bestille vedlikehold?

Ja, mange av våre rørleggere tar serviceoppdrag med vedlikehold av produkter.

Ta kontakt med din lokale rørlegger for å avtale en tid for befaring eller servicejobb.

Jeg ønsker varene montert, hvordan løser jeg det best?

Dersom du ønsker montering av varene du kjøper av oss, kan du for eksempel lagre handlekurven din som en huskeliste og sende denne over til din lokale Rørkjøp-rørlegger sammen med en befaringsforespørsel. Da kan rørleggeren ta en befaring hos deg, slik at det sikres at produktene du ønsker montert egner seg til ønsket bruk. Rørleggeren kan da også bestille produktene for deg og sørge for å få produktene levert hjem til deg. Det vil også være mulig å avtale at rørlegger tar med seg emballasje og avfall fra monteringsjobben.

Jeg skadet/ødela varen under montering, kan jeg få ny vare?

Vi vurderer monteringsskader i hvert enkelt tilfelle. Ta kontakt med [email protected] så hjelper vi deg med å finne en løsning. Dersom du bruker en av våre rørleggere til å levere varene og montere for deg, vil han/hun ta ansvar for eventuelle skader, enten de oppstår under transport eller ved montering.

Hvilke garantier gjelder for varene jeg har kjøpt?

Garantiperioden varierer fra produsent til produsent og fra produkt til produkt. En del produkter leveres med datablad fra leverandør som beskriver hvilke garantier som er gjeldene for nettopp det produktet. Finner du ikke informasjonen du leter etter på produktsiden? Ta kontakt med [email protected], for mer informasjon.

Merk at du kan få mer omfattende garantier dersom du bruker en av våre rørleggere til å levere varene og montere for deg. Blant annet vil du kunne få fem års garanti ved at monteringsjobben er utført i henhold til gjeldene standarder!

Jeg ønsker å returnere et produkt på garanti, hva gjør jeg?

Ofte vil garantisaker håndteres av produsenten, men vi ønsker uansett at du tar kontakt med [email protected]. Da kan vi hjelpe deg med å komme i kontakt med riktig produsent, eller så hjelper vi deg med å returnere varen til oss.

Hvilke betalingsmåter tilbyr Rørkjøp?

Rørkjøp benytter Klarna Checkout. Dette er en brukervennlig og enkel løsning for deg som kunde. Når du betaler i kassen i vår nettbutikk, vil det automatisk bli opprettet fakturabetaling. Ønsker du å benytte en annen betalingsmåte, f.eks. Visa eller MasterCard, så klikker du på det når bekreftelsessiden vises. Rørkjøp tilbyr følgende betalingsmåter:

  • Klarna Faktura
  • Klarna Delbetaling
  • Kortbetaling med Visa eller MasterCard

Kan jeg betale med gavekort?

Vanlige gavekort som er basert på Visa eller MasterCard vil fungere som vanlige kort når du velger kortbetaling i kassen.

Kortet mitt ble trukket, men ingen varer er sendt

Når du velger kortbetaling i kassen, så opprettes den noe som kalles en reservasjon på kortet ditt. Denne reservasjonen vil kunne sees på kontoen din i inntil 3 dager etter at du bestiller. Hvis varene blir sendt i denne perioden, så vil reservasjonen bli omgjort til et korttrekk. Hvis varene ikke blir sendt i løpet av de 3 dagene, vil reservasjonen forsvinne fra kontoen din. Når varene da sendes fra vårt lager, vil kortet ditt belastes og pengene bli trukket fra kontoen din. Det kan derfor noen ganger oppleves som om varene blir trukket to ganger, mens det er i virkeligheten kun er gjort ett trekk.

Om Angrerett

Hos Rørkjøp har du etter angrerettloven krav på 14 dager angrerett uten spørsmål. Dette gjelder fra dagen varen er mottatt.

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, så må du gi oss skriftlig beskjed med ordrenummer og hvilke varer du ønsker å returnere på [email protected] så snart som mulig og senest innen 14 dager etter at varen er mottatt.

Husk også å fylle ut angrerettskjema som skal legges ved returen din.

Når du har kontaktet kundeservice, så vil de hjelpe deg med informasjon om returadresse og estimere en dato for når du får pengene dine tilbake. Returomkostninger dekkes av kjøper.

Rørkjøp AS forbeholder seg retten til å redusere refundert beløp dersom returnert vare er forringet eller har fått en verdireduksjon.

Angrerettskjema finner du ved å klikke på linken her .

Den fullstendige lovteksten for angrerett og dine rettigheter og plikter finner du her.

Hva gjør jeg hvis emballasjen er skadet?

Dersom pakken din ser skadet ut når du henter den på posten, kan du nekte å ta den i mot og be de sende den i retur til oss. Merk at skadet emballasje sjelden betyr at produktet inni er skadet på noen måte. Viser det seg derimot at produktet også er skadet, så melder du bare fra til oss på [email protected] så snart du kan og fortrinnsvis innen 24 timer, så hjelper vi deg med retur og erstatningsprodukt. Hvis du bestiller varer du er redd for at kan gå i stykker eller knuses under transport, vil vi anbefale å bruke en av våre rørleggere til å levere og montere varene dine. Da tar rørleggeren ansvar for transport av produktet, og kontrollerer at alt er som det skal være. Skulle rørleggeren oppdage feil, vil han også ordne erstatningsprodukt for deg.

Hva gjør jeg hvis varen er skadet eller knust?

Dersom varen er skadet eller knust, så tar du kontakt med oss på [email protected], så hjelper vi deg med å returnere det ødelagte produktet og få erstattet det. Merk: Om varen blir skadet som følge av monteringsfeil eller uhell under installasjon uført av deg selv, så vil du bli belastet for varen. Det kan derfor lønne seg å la rørleggeren montere produktet for deg!

Hvem leverer varene til meg?

Rørkjøp bruker Posten/Bring som transportør av produkter.

Hvor lang tid tar det før jeg får varene mine?

Det tar vanligvis 2 dager fra varen er sendt fra vårt lager til den kan hentes på ditt lokale postkontor. Alle ordre samleveres, det vil si at varene holdes igjen til vi kan levere hele din ordren samtidig. Dersom en eller flere av varene du ønsker ikke er på vårt lager når du bestiller, kan du se på produktsiden når forventet forsendelsesdato for produktet er.

Jeg vil bestille varer som er store/tunge, men vil ikke hente på postkontoret. hva gjør jeg?

Dersom varene er av et så stort volum, eller så tunge, at det er upraktisk å hente de på postkontoret, så anbefaler vi at du bruker en av våre rørleggere til å bestille og levere varene for deg. Da kan du samtidig få de montert, samt at rørleggeren vil ta med seg avfall og emballasje etter utført jobb. Dersom du helst ikke vil bruke rørlegger, så kan du bestille på vanlig måte og hente pakken på ditt lokale postkontor. Det er også mulig å få varen levert hjem til deg mot en ekstra kostnad etter avtale med posten.

Pakken min burde kommet nå, hvem kan finne den for meg?

Vi på Rørkjøp kundeservice er alltid behjelpelig med å spore opp pakken din dersom den blir borte. Ta kontakt med oss på [email protected] eller på telefon 66 77 53 54 , så hjelper vi deg. Husk å ha ordrenummeret ditt klart når du tar kontakt med oss, så får vi hjulpet deg mye raskere!

Hvor finner jeg salgs og leveringsbetingelser?

Salgs og leveringsbetingelser for rorkjop.no kan du laste ned her.

Kundeservice: 66 77 53 54