Kundeservice

Har du spørsmål rundt våre produkter eller levering? Eller kan vi sette deg i kontakt med en av våre rørleggere?

Det beste valget!

Vi har over 376 medlemsbedrifter fordelt over alle landets fylker, dette gir deg trygghet for at det alltid er hjelp å få, enten på telefon eller at vi kan komme hjem til deg!

Uslåelig kundeservice!

På vår kundeservice har vi også rørleggermestere med flere titalls års erfaring med alt fra store prosjekter til serviceoppdrag på små hyttekjøkken! Enten du trenger tips om varemerker, design eller råd om hvordan du skal planlegge oppussigen din kan du snakke med våre dyktige kundeserviceansatte!

Eneste rørleggerkjede med netthandel!

I vår nettbutikk finner du produkter som er testet, montert og utprøvd av våre 376 medlemmer over tid! Alle produkter vi fører er nøye utvalgt for å sikre at det er høy kvalitret, tidsriktig design og kundevennlig reklamasjon og retur! Skulle du oppleve problemer er det også godt å vite at vi har rørleggere i alle fylker som kan hjelpe deg!

Trenger produktet jeg har kjøpt vedlikehold

Det korte svaret er: "Ja! Det gjør det!". Alle produkter vi har trenger vedlikehold av varierende art. Noen produkter klare seg fint i årevis med jevnlig tørk, andre produkter trenger grundigere vedlikehold og justering av forskjellige karakter. På produktsidene våre streber vi etter å dele produsentens FDV instruks. Dette er et dokument som tar for seg Forvaltning, Drift og Vedlikehold. Hvis du ikke finner dette på produktsiden, eller syns innholdet i dokumentet ikke strekker til for dine behov, så ta kontakt [email protected] så hjelper vi deg!

Kan jeg bestille vedlikehold

Ja, mange av våre rørleggere tar serviceoppdrag med vedlikehold av produkter. Ta kontakt med din lokale rørlegger for å avtale en tid for befaring eller jobb.

Ta kontakt med din lokale rørlegger for å avtale en tid for befaring eller jobb.

Jeg ønsker varene montert, hvordan løser jeg det best?

Hvis du ønsker montering av varene du kjøper av oss, kan du for eksempel lagre handlekurven din som en huskeliste og sende denne over til din lokale Rørkjøp-rørlegger sammen med en befaringsforespørsel. Da kan rørleggeren ta en gratis befaring hos deg, slik at dere er enige om at produktene du ønsker deg passer til din bruk. Rørleggeren kan da også bestille produktene for deg og sørge for å levere de hjem til deg. Denne vil også ta med seg emballasje og avfall fra monteringsjobben.

Jeg skadet/ødela varen under montering, kan jeg få ny vare?

Vi vurderer monteringsskader i hvert enkelt tilfelle. Ta kontakt med [email protected] så hjelper vi deg å finne en løsning! Hvis du bruker en av våre rørleggere til å lever varer og montere for deg, vil han ta ansvar for eventuelle skader, enten de oppstår under montering, transport eller før sending!

Hvilke garantier gjelder for varene jeg har kjøpt?

Dette varierer fra produsent til produsent og fra produkt til produkt. Hvis det er tilgjengelig skal det være et datablad på hvert enkelt produktside som beskriver hvilke garantier som gis fra leverandør. Finner du ikke informasjonen du leter etter på produktsiden? Ta kontakt med [email protected], så hjelper de deg med mer informasjon!

Merk at du i noen tilfeller kan få mer omfattende garantier hvis du bruker en av våre rørleggere til å levere varene og montere for deg. Blant annet vil du da få fem års garanti på at monteringsjobben er utført i henhold til gjeldene standarder!

Jeg ønsker å returnere et produkt på garanti, hva gjør jeg?

Ofte vil garantisaker håndteres av produsenten, men vi ønsker uansett at du tar kontakt med [email protected]. Da kan vi hjelpe deg med å komme i kontakt med riktig produsent, eller så hjelper vi deg med å returnere varen til oss.

Hvilke betalingsmåter tilbyr Rørkjøp?

Rørkjøp benytter Klarna Checkout. Dette er en brukervennlig og enkel løsning for deg som kunde. Når du betaler i kassen vil de automatisk bli opprettet fakturabetaling. Hvis du ønsker å benytte en annen betalingsmåte, f.eks. Visa eller MasterCard, så klikker du på det når bekreftelsessiden vises. Rørkjøp tilbyr følgende betalingsmåter:

  • Klarna Faktura
  • Klarna Delbetaling
  • Kortbetaling med Visa eller MasterCard

Har dere rabattkoder/bonuskoder?

Akkurat nå tilbyr vi ingen løsning for rabattkoder eller bonuskoder, men det vil komme i nær fremtid.

Kan jeg betale med gavekort?

Vanlige gavekort som er basert på Visa eller MasterCard vil fungere som vanlige kort når du velge kortbetaling i kassen. Vi har ingen egne gavekort for Rørkjøp nettbutikken, men dette vil komme i nær fremtid.

Kortet mitt ble trukket, men ingen varer er sendt?

Når du velger kortbetaling i kassen, så opprettes den noe som kalles en reservasjon på kortet ditt. Denne reservasjonen vil kunne sees på kontoen din i inntil 3 dager etter at du bestiller. Hvis varene blir sendt i denne perioden, så vil reservasjonen bli omgjort til et korttrekk. Hvis varene ikke blir sendt i løpet av de 3 dagene vil reservasjonen forsvinne fra kontoen din. Når varene da sendes fra vårt lager vil kortet ditt belastes og pengene bli trukket fra kontoen din. Det kan derfor noen ganger oppleves som om varene blir trukket to ganger, mens det er i virkeligheten kun er gjort ett trekk.

Om Angrerett

Hos Rørkjøp har du etter angrerettloven rett på 14 dager angrerett uten spørsmål. Dette gjelder fra dagen varen er mottatt.

Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, så må du gi oss skriftlig beskjed med ordrenummer og hvilke varer du ønsker å returnere på [email protected] så snart du har mulighet, og ikke senere enn 14 dager etter at varen er mottatt.

Husk også å fylle ut angrerettskjema, som skal legges ved returen din.

Når du har kontaktet kundeservice, så vil de hjelpe deg med informasjon om returadresse og estimere en dato for når du får tilbake pengene dine. Returomkostninger dekkes av kjøper.

Rørkjøp AS forbeholder seg rett til å redusere refundert beløp dersom returnert vare er forringet eller har fått en verdireduksjon.

Angrerettskjema finner du ved å klikke på linken her .

Den fullstendige lovteksten for angrerett og dine rettigheter og plikter finner du her.

Hva gjør jeg hvis emballasjen er skadet?

Hvis pakken din ser skadet ut når du henter den på Posten, kan du nekte å ta den i mot og be de sende den i retur til oss. Merk at skadet emballasje sjelden betyr at produktet inni er skadet på noen måte. Hvis det derimot viser seg at produktet også er skadet, så melder du bare fra til oss på [email protected] så snart du kan, så hjelper vi deg med retur og erstatningsprodukt. Hvis du bestiller varer du er redd for at kan gå i stykker eller knuses under transport, vil vi anbefale å bruke en av våre rørleggere til å levere og montere varene dine. Da tar rørleggeren ansvar for transport av produktet og kontroll av at alt er som det skal være. Skulle rørleggeren oppdage feil vil han også ordne erstatningsprodukt for deg.

Hva gjør jeg hvis varen er skadet eller knust?

Hvis varen er skadet eller knust, så tar du enkelt og greit kontakt med oss på [email protected], så hjelper vi deg med å returnere det ødelagte produktet og få erstattet det. Merk at hvis varen blir skadet som følge av monteringsfeil eller uhell under installasjon uført av deg selv, så vil du bli belastet for varen. Det kan derfor lønne seg å la rørleggeren montere produktet for deg!

Hvem leverer varene til meg?

Rørkjøp bruker Posten/Bring som transportør av produkter.

Hvor lang tid tar det før jeg får varene mine?

Hvis varene dine er sendt fra vårt lager, tar det vanligvis 2 dager før de kan hentes på postkontoret ditt. Alle ordre samleveres, det vil si at varene holdes igjen til vi kan levere hele ordren din på en gang. Hvis en eller flere av varene dine ikke er på vårt lager når du bestiller, kan du se på produktsiden når forventet forsendelsesdato for produktet er.

Jeg vil bestille varer som er store/tunge, men vil ikke hente på postkontoret. hva gjør jeg?

Hvis varene er av et så stort volum, eller så tunge at det er upraktisk å hente de på postkontoret, så anbefaler vi at du bruker en av våre rørleggere til å bestille og levere varene for deg. Da kan du samtidig få de montert, samt at rørleggeren vil ta med seg avfall og emballasje. Hvis du helst ikke vil bruke rørlegger, så kan du bestille på vanlig måte og kontakte posten når pakken har kommet til ditt postkontor. Da kan du få de levert hjem til en pris du avtaler med Posten.

Pakken min burde kommet nå, hvem kan finne den for meg?

Vi på Rørkjøp kundeservice er alltid behjelpelig med å spore opp pakken din hvis den blir borte. Ta kontakt med oss på [email protected] eller på telefon 66 77 53 54 , så hjelper vi deg. Husk å ha ordrenummeret ditt klart når du tar kontakt med oss, så får vi hjulpet deg mye raskere!

Hvor finner jeg salgs og leveringsbetingelser?

Salgs og leveringsbetingelser for rorkjop.no kan du laste ned her.

Kundeservice: 02500